MyldreBibelen

At formidle Bibelen for små børn kan være sin sag. Men hos Bibelselskabets Forlag har de flair for gå i øjenhøjde med de små læsere. Det beviser de endnu engang med seneste skud på stammen af bibelhistorier.
”MyldreBibelen” er, som navnet antyder, mere end blot en genfortælling af udvalgte bibelhistorier. Det er også en ”søg-og-find” bog, der udfordrer barnet til selv at deltage aktivt.

MyldreBibelen er smukt illustreret af Esben Hanefelt Kristensen, der er kendt for en hel unik stil. Han er uhyre detaljeorienteret, og udtrykker sig meget lyrisk. Billederne er karakteriseret af de mange skønne farver og den enorme fortælleglæde, han omsætter til sine motiver.

Lisbeth Elkjær Øland har stået for genfortællingen af de otte udvalgte bibelhistorier. Hun skriver i et direkte og lettilgængeligt sprog.
Til hvert opslag hører ti små motiver, der er hentet fra det store billede. Det er nu barnets opgave at finde de enkelte billeder der er gengivet, igen på det store billede midt i myldret. Det kan være sin sag, når Esben Hanefelt Kristensen maler så detalje- og farverigt. Men det er også en spændende og sjov opgave, der nok skal vække begejstring hos de små familiemedlemmer.

Man kan sagtens forsætte legen og selv samtale om motiverne på billedet, stille spørgsmål til hvilke dyr, der optræder og bede barnet finde forskellige motiver på billederne. Det kan udmærket ske i samspil med teksten, hvor man inddrager det læste. Et eksempel kunne være ”Det store regnvejr” – den fortælling, vi sædvanligvis kalder for Noas ark. Her kan man selv bede barnet udpege duen, der er omtalt i teksten og spørge hvor båden (arken) gemmer sig.

Det er ikke første gang at bibelfortællinger for børn formidles på denne måde. Men det er så afgjort den allersmukkeste version! Esben Hanefelt Kristensen udmærker sig ved at have et unikt formsprog, der nærmest er skabt til myldremotiver og –opgaver! Han maler i et særdeles detaljeret formsprog, hvor dyr, mennesker og planter næsten smelter sammen i nogle fantastiske mønstervirkninger. Billederne er overdådige og emmer af fortælleglæde. Det er alle tiders skønne motiver at bruge som afsæt for BibelMyldrebogen.

MyldreBibelen er en flot og velformidlet bog for de mindste. Den løser til fulde sin opgave og kan på det varmeste anbefales.

Køb MyldreBibelen online