LOU! Buskirkegården bd. 3

Genial tegneserie for piger! Det er lige præcis hvad serien om Lou ér. Den prisbelønnede og super flotte tegneserie om den tolvårig storbypige Lou, der bor alene med sin mor er nu nået til bind 3.
I serien følger vi Lous tanker og oplevelser, mens hun bevæger sig fra barn til voksen og gør sig en række sjove, skøre og skægge erfaringer med livet. Men efterhånden som hun nærmer sig teenageralderen, dukker der sig flere frustrationer op. Lou er en bestemt lille damer med sine meningers mod. Hun går op i sit tøj og bruger gerne tid sammen med veninden Mina, hun indtil nu har gået i samme klasse med. Moren er et kapitel for sig selv. Distræt og dårlig til at komme ud blandt mennesker sidder hun derhjemme og lader sig opfange af computerspillenes diffuse verden frem for at skrive på sin science fiction roman. Sin far har Lou aldrig mødt, men savner heller ikke.

I bind 3 ”Buskirkegården” er sommerferien slut og skolen starter. Til Lou og Minnas chok skal de ikke gå i klasse sammen, men kommer på nye hold. Lou møder rigmandsbarnet Marie Louise, der opfører sig ret excentrisk og Minna bliver veninde med Karina. Hver især har de deres mas med at gøre et positivt indtryk på hinanden. Det bliver en spændende ny tid, men også udfordrende.
For Lous mor går det for en gangs skyld nemmere. Hun er blevet kæreste med Poul og hendes første bog er blevet udgivet. Lou mærker puberteten presse på og får nok af det hele. Men det er i nødens stund man rigtig kender sine venner ….

Lou er som altid en velskreven og flot tegnet fortælling om en ung pige, de fleste større piger og tweens vil kunne relaterer sig til. Julien Neel formidler på fornem vis om hverdagslivet, så det er en ren fryd at læse denne tegneserie om mor og datter. Lou giver et super flot og fantastisk fint portræt af en lille familie og tilværelsen fortalt med et glimt i øjet, charme og varme! En klog, vedkommende og også morsom serie. Bedre bliver det næppe.

Køb LOU! Buskirkegården bd. 3 online